KYOTO Design Labデザイン・アソシエイトとして本学に滞在中のマルセル・ヘルマー氏を講師に迎え「ジェネレーティブ・デザイン・ワークショップ:ヴィジュアルのためのプログラミング入門」を開催します。

ジェネレーティブ・デザイン・ワークショップ
—ヴィジュアルのためのプログラミング入門

スケジュール:2017年2月22(水)-24日(金)
場所:KYOTO Design Labデジタル・ファブリケーション・ルーム
定員:20名(要応募)
   *全日程に参加可能な方のみ申込を受け付けます
   *ご自身のPC持参を推奨します
   *プログラミング知識は不問です
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サマリー:
デザインとは実験と開発のプロセスである。我々はフォルム、形状、命題という世界において、即知の要素の新たなバージョンの発見のために、ルールを定義し、可能性を探る。コンピューターは再現と反復のエキスパートである。一枚の紙上でデザインのルールを学ぶように、プログラミングの中でビジュアル言語の定義の方法を学ぶ。クリエイティブなプロセスを再編し、与えられたガイドラインでのデザインの理解だけではなく、コンピューターをツールとして可能な限り多くのアイデアを作成していく。プログラミングを学ぶための視覚的なアウトプットと、それを実際に見る視聴者との相互作用のためのツールとして、パターンとシンプルなインタラクティブ・システムを定義する方法を学ぶ。プログラミングの基礎を使い、参加者はそれぞれのジェネレーティブ・グラフィック・デザインを開発する。
*このワークショップは2016年10月にマルセル氏が行ったゲーム・メカニクス・ワークショップの内容を一部含みます。

マルセル・へルマー
Marcel Helmer 
MA、RCAインタラクティブ・デザイン
KYOTO Design Labデザイン・アソシエイト

社会におけるマシンの位置づけと技術/人間との関係の可能性に焦点を当てているドイツ国籍のインタラクティブ・デザイナー、テクノロジスト。英国王立芸術学院(RCA)のデザイン・インタラクションでMAを、ブレーメン芸術大学のデジタル・メディアでBAを取得。

Generative Design workshop – an introduction to programming for visuals

Schedule: 22-24 February, 2017
Venue: Digital Fabrication Lab, Kyoto Design Lab
Workshop leader: Marcel Helmer (MA, RCA Design Interactions) Kyoto D-Lab Design Associate

About the Workshop
Design is a process of experimentation and development. We define the rules and explore the possibilities within the world of forms, shapes and proportions to discover new versions of known elements.
Computers are experts at repetition and iteration. Just as we use design rules on a sheet of paper, we will learn to define a visual language within programming. We reshuffle the creative process and use the computer as a tool to create more versions of our ideas than otherwise possible by understanding design within given guidelines.
The participants will learn how to define patterns and simple interactive systems to explore programming as a tool for visual outputs and audience interaction. Using the basics of programming, participants will develop their own generative graphic designs.

Requirements – participants (max 20)
Participants must attend for the full three days of the workshop.
Kyoto D-Lab computer suite will be available for use but please bring your own PC.
NO prior programming knowledge necessary
This workshop covers the same programming material as the Game Mechanics Workshop Marcel ran in October 2016.

STUDENT Application Form
NON-STUDENT Application Form

Marcel Helmer
Marcel Helmer is a German interaction designer and technologist whose focus is the social status of machines and the potential of the technology/human relationships. He has an MA in Design Interactions from the Royal College of Art and a BA in Digital Media from the University of the Arts Bremen