デザイン分野におけるKYOTO Design Labのミッションは、現代社会におけるさまざまな要請、超高齢化、デジタルテクノロジーがもたらす新たなコミュニケーションと生産のあり方、伝統的価値と技術の継承、そしてサステイナブルな生活スタイルといった諸々の問題に対し、創造的回答を導き出していくことです。
社会の現状に根ざし、多彩なシナリオによる問題把握を踏まえた学際的方法論と発想を重視しつつ、分野を横断した内外のパートナーと協調し、問題に対してアプローチしていきます。
In Design, D-lab’s mission is to respond creatively to such pressing contemporary social challenges as the aging demographic, the need for the preservation of traditional skills, the impact of the digital age alongside new communication and manufacturing technologies and the overarching need for sustainable lifestyles.
We stress the importance of an interdisciplinary methodology and the creation of responses that are rooted in social reality and addressed through a multiple-scenario, participatory and cross-disciplinary approach involving internal and external partners.